Pytania i odpowiedzi

Email – preferowana droga kontaktu (w przypadku spraw indywidualnych, nie poruszonych w tych pytaniach)
covid19-szczepienia@rydygierkrakow.pl

Telefon informacyjny
727 797 074

Kwalifikuję się do grupy ZERO, ale nie mam skierowania jak mogę być zaszczepiony?

eSkierowanie powinien wystawić pracodawca, jeżeli ma taką możliwość. Jeżeli pracodawca nie ma możliwości wystawienia eSkierowania musi wystawić zaświadczenie papierowe o tym, iż dana osoba jest pracownikiem i kwalifikuje się do grupy zero. Następnie należy dostarczyć do administracji zaświadczenie i prośbę o wystawienie eSkierowania. Przykładowe zaświadczenie w pliku PDF lub do edycji w DOCX. Preferujemy kontakt zdalny przez e-mail. 

Kwalifikuję się do grupy ZERO, moje skierowanie straciło ważność, co zrobić? 

Należy umówić się w kalendarzu SetMore i przyjść do szczepienia. Nie jest możliwe na ten moment (29.03.2021) wpisanie się przez kalendarz na stronie www.pacjent.gov.pl

Czy eSkierowanie na szczepienie ma wystawić lekarz rodzinny?

eSkierowania są wystawiane centralnie, dla nauczycieli po zgłoszeniu się do dyrektora szkoły. Nie należy udawać się do lekarza POZ po eSkierowanie, lekarze POZ nie będą wystawiać takich skierowań.

Miałem wykonane pierwsze szczepienie na Expo, nie mogę się zapisać na drugą dawkę, co mam zrobić? 
Po wykonaniu szczepienia osoba jest umawiana na drugą dawkę zgodnie z zaleceniami rządowymi. Osoby zaszczepione od 8 marca br mają wydłużone terminy drugich dawek zgodnie z komunikatem MZ.
W razie wątpliwości proszę napisać maila na adres covid19-szczepienia@rydygierkrakow.pl z informacją kiedy było wykonane pierwsze szczepienie, numerem PESEL i preferowanym terminem drugiej dawki szczepionki. 

Anulowano mi wizytę w kalendarzu SetMore na pierwsze szczepienie, jestem z grupy zero, co mam dalej robić. 

Od 8 marca wznawiamy szczepienia dla grupy ZERO – zapisy przez kalendarz SetMore. Osoby posiadające eSkierowania mogą także zapisywać się przez kalendarz na IKP (pacjent.gov.pl).

Termin szczepienia w kalendarzu pacjent.gov.pl jest na 9 lutego, skierowanie mam ważne do 22 lutego, co oznacza, że nie obejmie drugiej dawki, czy jest możliwość wystawienia nowego skierowania z dłuższym terminem? 

Terminy skierowań zostały wydłużone do 90 dni. 

Proszę anulować moją wizytę.

Samodzielnie można anulować wizytę przez przycisk “Anuluj wizytę” w mailu potwierdzającym. 

Nie dostałem kodu QR na adres mailowy.

Aktualnie nie wysyłamy kodów QR. W kroku drugim należy w dokumencie PDF podać swoje dane, które się powielą na kolejne kroki i należy przyjść z dokumentami bez kodu QR.

Czy jako lekarz mogę się sam zakwalifikować do szczepienia?

Oczywiście, należy to potwierdzić podpisem, numerem PWZ (pieczątką). Proszę pamiętać iż kwalifikacja do szczepienia jest ważna 24 godziny od wydania.

Czy po zapisaniu się w Szpitalu A można zaszczepić się w Szpitalu B?

Tak, można. Natomiast po rozpoczęciu szczepienia w miejscu A należy drugą dawkę przyjąć także w szpitalu A.

Czy przed podaniem drugiej dawki należy wygenerować ponownie dokumenty z nowymi kodami QR?

Nie jest to konieczne, aby ponownie generować dokumenty – nie trzeba ponownie wypełniać formularza kroku 2. Konieczne jest natomiast WYDRUKOWANIE papierów z kodami QR tak jak do pierwszej dawki, ponownie trzeba wypełnić oświadczenia. Istnieje limit wysyłanych maili dziennie dlatego, nie zalecamy ponownego generowania dokumentów, mimo iż na początku tak pisaliśmy. Jeszcze raz trzeba je WYDRUKOWAĆ.

Czy prowadzone są zapisy osób które nie kwalifikują się do Etapu 0?

Aktualnie prowadzimy zapisy i szczepienia jedynie osób kwalifikujących się do szczepień w Etapie 0 – pracownicy ochrony zdrowia.

Czy emerytowana pielęgniarka, lekarz kwalifikuje się Etapu 0?

Tak

Umówiłem się na pierwszy termin, ale nie mogę umówić się na drugi termin ze względu na brak dostępności, co w takiej sytuacji. 

Drugi termin szczepienia jest określony przez producenta jako przynajmniej 21 dni po pierwszym. Na świecie niektóre kraje, aby zwiększyć dostępność do szczepień podały, iż minimalny odstęp to nie 21 dni ale 12 tygodni. Rozumiemy, iż nie w taki sposób prowadzono badania kliniczne, ale sytuacja jest wyjątkowa a już po 9 dniach od podania pierwszej dawki widać znaczny spadek ryzyka zachorowania. Lepiej jest podać większej ilości przynajmniej jedną dawkę szczepionki, niż mniejszej ilości dwie. W połowie stycznia będzie dużo więcej miejsc gdzie będą prowadzone szczepienia, można jedną dawkę wykonać w miejscu A a drugą w miejscu B.

Wypełniłem formularz gotowości do szczepienia, ale nie mam eSkierowania w portalu www.pacjent.gov.pl, co zrobić?

Jeżeli kwalifikujesz się do etapu 0 szczepień wypełnij ponownie zgłoszenie, najprawdopodobniej podany PESEL był nieprawidłowy. Nie należy przesyłać poprawionych danych przez e-mail. W kolejnej turze zostanie wysłany PESEL do MZ celem wystawienia eSkierowania. Inną możliwością jest, iż MZ nie wystawiło skierowania, szczególnie w przypadkach jeżeli zgłoszenie było po terminie. Pierwszy termin zgłoszeń był 18 grudnia, drugi 28 grudnia, planowany trzeci termin to 15 styczeń. Osoba zgłaszająca się na szczepienie powinna mieć wystawione eSkierowanie.

Widzę iż o tej samej godzinie jak mój termin są wolne jeszcze terminy, czy to jest normalne? 

Tak, na tą samą godzinę mogą zapisywać się inne osoby bo mamy kilka stanowisk.

Czy mogę wpisać do szczepienia syna i żonę, którzy nie są pracownikami sektora ochrony zdrowia?

Wedle aktualnych wytycznych (07 styczeń 2021) nie można szczepić rodzin pracowników medycznych poza kolejnością.

Jak się upewnić, że umówiony termin jest aktualny? 

Ze względu na różne problemy techniczne zdarzyło się, iż musieliśmy anulować umówione wizyty. W takim przypadku z systemu rezerwacji wizyt SetMore wysyłany jest mail o anulowaniu wizyty. Upewnij się, że nie dostałeś maila o anulowaniu terminu wizyty przed przyjazdem.

Ze względu na awarię systemu niewielka ilość osób zapisała się na szczepienie 1 stycznia, co nie zostało wychwycone na czas i te osoby otrzymały powiadomienie o anulowaniu terminu po wyznaczonym czasie wizyty. Mieliśmy też sytuację taką, kiedy zabrakło szczepionki dla zapisanej osoby. Przepraszamy za te sytuacje.

W dniu wczorajszym dokonywałem rezerwacji terminu na szczepienie COVID-19 i wypełniłem formularze lecz nie otrzymałem odpowiedzi. W dniu wczorajszym był komunikat: Istnieje limit dzienny wysłanych maili, wówczas może nie dojść mail zwrotny, proszę spróbować wówczas w następny dzień. W dniu dzisiejszym po wejściu na stronę z formularzem znajduję komunikat: Formularz Szczepienie przeciwko COVID-19 realizowane przez Szpital Rydygiera nie przyjmuje już odpowiedzi. Jeśli uważasz, że to pomyłka, skontaktuj się z jego właścicielem.

Istnieje limit wysyłanych maili, po jego osiągnięciu nie dochodzi email zwrotny, przy wyłapaniu takiej sytuacji formularz jest blokowany i wyświetlana jest informacja o braku przyjmowania odpowiedzi. W godzinach porannych, zwykle około 9:00 formularz jest ponownie odblokowywany.

Wpisywała mnie koleżanka, nie otrzymałam e-mail z potwierdzeniem rezerwacji z systemu.

Po sprawdzeniu w systemie nie podano adresu email. Proszę samodzielnie wpisywać swoje dane i adres email móc otrzymać potwierdzenie, ewentualną informację o anulowanej wizycie lub o przesunięciu terminu. Przypominamy aby sprawdzić skrzynkę mailową przed przyjazdem aby uniknąć niepotrzebnych podróży.

Nie mam czasu wpisywać się w kalendarz, proszę to zrobić za mnie. 

Planowane jest uruchomienie rejestracji telefonicznej, wówczas asystentka będzie mogła pomóc w procesie rejestracji. W okresie świątecznym nie jest to możliwe. Osoba druga wpisując adres e-mail częściej robi błędy dlatego zalecamy samodzielne wypełnianie danych.

A jeśli kończę kwarantannę 04.01, mieszkam z mężem który swoją izolację zakończył 28.12 a objawy 27.12 – to jak podejść do ankiety przed szczepieniem ..
Czy dobrze rozumiem, że bezpiecznie mogę się zaszczepić 14 dni od końca jego izolacji ? Czy od końca mojej kwarantanny ?
Aby ocenić ryzyko zalecamy skorzystać z aplikacji STOP COVID – Protego Safe (https://www.gov.pl/web/protegosafe), po wypełnieniu ankiety oceniane jest ryzyko w przejrzysty sposób. Najlepiej po tak ryzykownej sytuacji mieć wykonane badanie 7 dni od ostatniego kontaktu z osobą zakaźną ze względu na możliwość przebycia choroby w sposób bezobjawowy. Jeżeli nie ma takiej możliwości to można przyjąć, iż po 14 dniach od ostatniego kontaktu w przypadku braku pojawienia się objawów osoba ma niskie ryzyko i może podjąć szczepienie.
Narodowy Program Szczepień przeciw COVID-19

https://www.gov.pl/web/szczepimysie/narodowy-program-szczepien-przeciw-covid-19